Smink tips!<3


"Hur sminkar du dig?"
-Många har frågat mej den frågan, så nu kommer ni få ett svar!
Jag börjar först med en återfuktande dagkräm från Ldb. Den är båda bra, håller länge och har ett bra pris. kostar ca 100 kr på Apoteket eller H&M
Sedan tar jag en Foundation från Isadora. Den smälter in jättebra i hyn. Passar alla hudtyper. Torr som fet! Kostar ca 150 kr på Kicks
Har även en foundation pensel till så det inte kommer foundation på fingrarna! Den kostade ca 100 från Sephora. Äkta utter hår och den jämnar ut foundationen jättebra!
Sen tar jag på mej ett mineral puder från Mabylin. Fäster jättebra och håller hela dagen. Man fick till en puder borste. den är okej. Ca 200 kr från Kicks.
Efter det börjar jag med ögonen. Jag tar först ett till tre lager av Max faktor. Den är jättebra och fördelar ögonfransarna jättefint. Sedan låter jag det torka en/två minuter. Sen tar jag tre fyra lager av Yves saint Laurent mascara. Den grö så fransarna ser längre ut och blir fylligare.
Yves saint Laurent kostar ca 250 kr på kicks och Maxfaktor ca 170 kr på kicks.
Yves saint Laurent mascara!
Maxfaktor!
Sen böjer jag mian ögonfransar med min älskade Ögonfransböjare! KOstar ca 60 kr på H&M
Sist men inte minst mitt älskade M.A.C läppstift. Det håller flera timmar och det ser fräscht och fint ut hela tiden. Går inte bort när man äter eller dricker. Kostar ca 200 kr på M.A.C. Det här är min favorit produkt! Rekommenderas till alla! Finns i matta, glansiga och skinande färger. Jag har Matt Ljusrosa!
Så, det är så jag sminkar mej. Ha en mysig Söndag och ett trevligt lov!
puss!<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men ush!

förut använde du bara smink från H&m, trevligt att du har förendrats =)

2010-03-04 @ 13:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0